Strona główna > Blog > Jak Utworzyć Fakturę w elapseit
Jak Utworzyć Fakturę w elapseit
Chociaż powinno to być banalnie proste, tworzenie faktury czasami może powodować problemy. Najpierw musisz znaleźć odpowiedni szablon, następnie zebrać wszystkie dane i upewnić się, że niczego nie brakuje. Ale spokojnie, elapseit to najlepszy środek przeciwbólowy, gdy zaczynają pojawiać się bóle głowy związane z fakturowaniem.
Pozwól, że pokażemy Ci, jak Twoja faktura jest gotowa do wysłania w zaledwie trzech krokach!
Po wprowadzeniu danych firmy klienta i rozliczanych godzin, generowanie faktury jest bardzo szybkim i łatwym procesem.
- Gdy otworzysz widok nowej faktury, musisz wprowadzić obowiązkowe dane takie jak nazwa klienta, data wystawienia i termin płatności, stawka podatkowa i waluta. Możesz również wprowadzić stawkę rabatową oraz numer PO, jeśli taki istnieje. Każda faktura automatycznie otrzyma numer ID, ale można go zmienić, jeśli masz własny system rejestracji.
- Dodaj opis faktury z tyloma rekordami, ile potrzebujesz. Możesz wybierać spośród czterech typów rekordów:
- Rekord faktury za godziny pracy projektu – możesz fakturować zatwierdzone i/lub zablokowane godziny rozliczeniowe; możesz zdecydować, czy wszystkie godziny rozliczeniowe mają być fakturowane, czy tylko te, które nie zostały jeszcze fakturowane; pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się fakturować również zatwierdzone godziny, po wygenerowaniu faktury automatycznie staną się one godzinami zablokowanymi; musisz również wziąć pod uwagę, że tego typu faktur nie możesz używać dla projektów z ustaloną stałą ceną.
- Zapis faktury alokacji projektu – nie trzeba mówić, że wszystkie przydzielone godziny, zgodnie z planistą zasobów, z wybranego okresu zostaną zafakturowane; przechodząc do następnego kroku, otrzymasz szczegółowe informacje o przydzielonych godzinach każdego użytkownika, roli i odpowiadającej jej stawce godzinowej (w przypadku, gdy każda rola ma stawkę godzinową specyficzną dla projektu); jeśli którykolwiek z rekordów nie powinien być częścią bieżącej faktury, możesz go po prostu usunąć;
- Zapis faktury kosztów projektu – możesz wybrać fakturowanie tylko niezafakturowanych lub zatwierdzonych kosztów lub wszystkich, niezależnie od ich statusu w wybranym okresie; przed dodaniem kosztów do zapisu faktury zobaczysz szczegółowe informacje o kwocie, typie i właścicielu kosztu;
- Prosta faktura – może być używana, gdy musisz fakturować coś, jak specjalne szkolenie lub sprzęt potrzebny do zakończenia projektu, a uzgodniłeś z klientem, że koszt zostanie ponownie fakturowany; sprawdź tutaj kroki potrzebne do stworzenia tego typu faktury;
- Dodaj warunki i zasady zgodnie z umową podpisaną z klientem.
Po wykonaniu wszystkich tych kroków, możesz zapisać fakturę jako PDF i wysłać ją do klienta. Sprawdź tutaj, jak śledzić swoje faktury za pomocą elapseit oraz tutaj, jak je przetłumaczyć, jeśli zajdzie taka potrzeba.